WE300 voor Oktober. Uitgeven.

Zeg Mien, het leven is zo ontzettend duur  geworden sinds de Corona. Hoeveel spendeer jij wekelijks aan je boodschappen?
Geen idee, even denken… We zijn met twee, ik ga elke week naar vier winkels vanwege de reclame. Ik kijk altijd naar de laagste prijzen. Laten we zeggen dat ik  gemiddeld 45 euro per keer kwijt ben. En dan nog tussendoor naar de bakker dat is dan telkens zo een 10 euro voor een volkorenbrood, zachte broodjes en twee eclairtjes. De slager mag ik ook niet vergeten, dat is 30 euro voor vers vlees en boterhammenvlees. Alles opgeteld  85 euro per week maal vier is dan zo’n 340 euro per maand.

Nou, dat lijkt me absoluut geweldig. Een gezin van twee personen verbruikt gemiddeld zo een 432 euro per maand volgens het internet. Jij zit er rond de 100 euro onder, positief hoor. En hoeveel verbruik jij Sofie?

Nou, wij zijn ook met zijn tweetjes. Ik zit danig in de problemen. Je weet hoe dik  mijn Gerard is. Ik vertelde je toch dat de dokter alle alarmbellen heeft geluid en gewaarschuwd heeft dat hij MOET afvallen omdat hij anders dreigt te ontploffen? Nou, sinds  hij dat speciale Dukandieet volgt, valt hij af maar is mijn portemonnee ook zo leeg als wat. Het boodschappengeld vliegt de deur uit. Al dat dure  vlees en vis.  Dat schijnt allemaal te moeten, vanwege de proteïne.

Verschrikkelijk, dat is toch niet te doen?

Precies, en als hij nou nog een beetje aardig tegen me deed. Maar hij gromt en scheld als een bezetene. Dat er niet eens een lekker toetje afkan, dat hij geen pilsje meer krijgt. Dat ik een trut ben. duur Ik kan geen goed meer doen.

Nou meid dan zou IK zou zeggen: weg met dat dieet. Laat hem dan maar lekker ontploffen.

17 gedachten over “WE300 voor Oktober. Uitgeven.

  1. Wat een eikel, die Gerard. Hij verdient het om vetgemest te worden zodat hij uit elkaar barst. Met het overblijvende etensgeld kan Sophie na een tijdje lekker op een cruise naar een warm land.

    Like

  2. Pingback: WE 300 oktober 2023 | Plato Online

  3. Dat dieet maakt hem agressief, dat doet meer kwaad dan goed. Stoppen dus. 🙂
    Grappig, die 2 manieren van ontploffen.
    Heel leuk geschreven, Maria.

    Like

Plaats een reactie